Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

07 July 2011

ala Mak...........

yaaaaa.....bertumu kumbuli..haha skrg tgh cuti sem 4bln so byk la bnda yg d bncangkn antara aku ngn mama aku..mulut dia pn xhenti2 potpet2 bercerita anak org 2 mcm ni anak org 2 mcm tu anak dia 2 masyallah mcm2 la haih!!!!jenuh jgk nk melayan..haaa sapa yg dh biasa smbang ngn mama aku tau la ramah nya dia mcm mna..kdg2 bnda dh cta pn ada ulang siaran mcm kt astro tiga pat kali las2 ayat nokhtah aku pn kuar "dh2..ma dh cta dh smlm..." smbil kpala aku terangguk2 mcm burung belatuk..hahaha tp dlm byk2 topik yg ble aku rngkaskn kt sni yg 1 bab ni aku xle nk ckp pa..dgq ja....layannnnnnn....bab apa?xlain n xbkn KAWIN.... :P

ya mama...mmg la umo aku dh ckup tp still muda lg..BARU 24...haha :P msa awal2 cuti ktorg stay kt umh abg aku kt banting..cucu prtama mama aku mnginap d sna jd dstinasi utama dia bla xda kja situ la di ajaknya..haha nk d jd kn cta aku tgh baikkkkkkkk punya usha fesbuk..mama lalu blkg trus bhnti mmbatu blkg aku..aku pusing gaya seram mcm dlm cta hantu, aku tgk muka dia..

aku : awat nya ma?
mama : xda pa...sja nk tgk...

jd aku pn biar ja la dia nk nengok..bkn ada apa pn nk d smbunyi kn..hehe tetba...........

mama : 2 gmbq sapa kawin?
aku : kwn2 skolah dlu..yg ni plak kwn poli..(smbil memuncungkn bbir seksa merekah aku ni.. :P)
mama : rmai ka kwn2 dh kwin?
aku : rmai dh haih!!!dh branak pinak dh pn..ada yg anak dpa dh msuk tadika dh ma..
mama : hmm....xpa la klu mcm 2..

so abh la smbang anak branak ni...tp aku igtkn dh abh..rupa2nya smpai ke hari ni dia asyk dok mnyembang bab kawin ni xsetel2..ayokkkk!!!!tepuk dahi aku dgn bab ni...adeh....smpai kn anak abg aku bunyi melalak (aka mnangis le..haha) dia ckp kt aku "2 anak hg dh bnyi..p wat susu lekaih" ..huhu bkn anak aku..aku pgg baby timang2 ucuk dia ckp "kwn2 hg yg dh kwin ada anak dok timang anak mcm 2 la.." isk3..sadis..huhu tp aku cekalkn hati tnya punca n musabab nya dia asyk shout out bab kawin ni so dia pn ckp....

"ya la...umo hg pn bkn sikit dh..mkin lama mkin brtmbah..nnt jd mcm kkak hg payah plak..umo 30 bru nk menikah smpai la xle anak g..kita ni org pmpn bla dh umo lnjut susah dh nk lekat..klu kta dh ada bopren 2 menikah la cpt2..ble tmbah lg cucu kt mama ngn abah..haha "

dgn muka selamba badak ja mama aku ckp tp aku plak yg terkejut beruk dgn pernyataan dia 2..mna tak nya..dlu dgn tegas n garang nya mngalahkan singa mama dh psan siap kt kami adk bradik mcm ni..

"LAGI HAMPA X BALING TOPI KT ATAS KPALA 2 LAGI 2 HAMPA JGN DOK MNGADA2 GATAI NK MENIKAH!!!AKU LIGAN HAMPA X CUKUP TANAH STGI KOT!!!"
(google translator : slagi korag xdpt segulung ijazah, slagi tu la korg jgn nk terpikir psl kawin ni..klu aku dpt tau.....siap korg!!)

jd, apa yg sedang blaku n dilema apa yg mama aku hadapi aku pn xtau.. T.T aku xabh study lg..huhu :P tp dlm hati korang x nmpk jntung aku berdegup kencang n laju blumba2 nk lari 100m nk tnjuk btapa bahagia nya mama bg lampu ijau..haha encik kapan, sila kumpul duit cpt nooo... :P

mood : da very da hepi...hihi


No comments:

Post a Comment